Website redesigns demand a lot from users: What was known and worked is suddenly completely different. The designers’ task is to minimize user frustrations after a relaunch. Website visitors should be motivated to use the new user interface and get to know its advantages.

According to Girish Rawat, a UX researcher from San Francisco, micro conversions are a help:

What is a Micro Conversion?

Micro Conversions are the actions that lead the user to the larger goal, the Macro Conversions.

Examples for microversions:

    • the number of users using the search feature
    • the number of users who update their profile pictures
    • the number of users confirming their phone number

The Micro Conversion is a milestone in the conversion funnel.

Girish Rawat recommends that you take a close look at them after a relaunch or redesign:

  • See a break-in in a particular micro-conversion metric?
  • Can’t users add their buddies because the new search bar is hard to find?
  • Was your call to register for the free trial hidden behind a new layout?

Girish Rawat:
“The definition of precise microconversion targets and their tracking helps you evaluate friction points on the user journey of your redesigned platform.”

Relaunches and redesigns should be progressive and tolerable

Websites and apps that do not evolve will be overtaken by the competition. That’s why relaunches and redesigns are necessary.
Slight and progressive changes that can be easily adopted by users make a redesign bearable.

Relaunches and redesigns should not include everything that is possible – less can be more

Sometimes it may be necessary to dispense with animations, gestures or navigation structures that may look better, and instead use simpler alternatives that the user is already familiar with.

The Relaunches and Redesign Learnings:

  1. The most effective redesigns are usually not the most beautiful.
  2. Redesign is not a process of beautifying things.
  3. The blind pursuit of design trends without any strategy or research to substantiate them leads to unfavorable results.
  4. The tracking of micro conversions is a great help in assessing the quality of a relaunch or redesign.

Source: Why most redesigns fail – A case study on big name redesign fails and what you can learn from them

More about the topic “websites”:

  • Darf diese Website Ihnen Benachrichtigungen senden?Bloß nicht – Vorsicht ist geboten.
    by Bernhard Jodeleit on 18.10.2018 at 5:38 pm

    Viele Websites wollen uns heutzutage Push Notifications senden. Ein Blick hinter die Kulissen: Wie dubiose Ad Networks Nutzer mit Spam belästigen und was Website-Besucher sowie Website-Betreiber dagegen tun können.

  • WordPress DSGVO: Check und Erste Hilfe
    by Bernhard Jodeleit on 25.07.2018 at 2:11 pm

    Sie möchten WordPress DSGVO-konform betreiben und sind auf der Suche nach einer schnellen, zuverlässigen Lösung? Dann ist unser WordPress DSGVO Check das Richtige für Sie.

  • B2B Web Hosting Premium
    by Bernhard Jodeleit on 21.07.2017 at 10:46 am

    B2B Web Hosting Premium ist unser Paket für allerhöchste Ansprüche - geeignet für das Hosting mehrerer größerer Websites. Das Rundum-Sorglos-Paket für Profis.  

  • B2B Web Hosting Plus
    by Bernhard Jodeleit on 21.07.2017 at 10:36 am

    Unser Preis-/Leistungspaket mit Reserven für anspruchsvolle Web-Projekte – bestens geeignet für Websites mit höherem Speicher- und Traffic-Bedarf. 1 Wunschdomain dauerhaft incl., Sie haben die Wahl aus .de, .net, .org, .info, .biz, .eu, .jetzt, .cool, .gmbh, .xyz, .at, .click, .cloud, .club, .link, .space

  • WordPress Website Projekte und B2B Hosting – BBM Holding
    by Bernhard Jodeleit on 13.07.2017 at 11:36 am
  • B2B Web Hosting Basic
    by Bernhard Jodeleit on 02.07.2017 at 1:01 pm

    Viele unserer Kunden im Bereich WordPress und Websites nutzen auch unser B2B Hosting. Warum? Weil wir uns persönlich kümmern. Wenn Sie Ihre Corporate Website oder ihr Blog bei uns hosten, dann sind wir persönlich für Sie da. Wir optimieren gemeinsam mit Ihnen Geschwindigkeit und Sicherheit Ihrer Website/s. In Ansprache mit Ihnen erledigen wir Backups und [...]

  • Was kostet eine Website?
    by Bernhard Jodeleit on 21.06.2017 at 8:36 pm

    Was eine Website kostet können Unternehmen beeinflussen. Ein modular aufgebautes Briefing schafft Transparenz bei den Kosten und setzt klare Meilensteine.

  • Website erstellen – aber wie?
    by Bernhard Jodeleit on 03.06.2017 at 8:16 pm

    Der Weg zur eigenen Website birgt einige Fallen. Auf den ersten Blick kostenlose und attraktive Baukastensysteme können sich als Mogelpackungen erweisen.

  • Mehrsprachige WordPress Websites: Kein Problem!
    by Bernhard Jodeleit on 27.05.2017 at 5:57 pm

    Kunden, die ihr Website-Projekt gemeinsam mit uns umsetzen, profitieren automatisch von unserem Investment in WPML und erhalten die Nutzungslizenz im Rahmen der Kundenbeziehung direkt von uns.